Een professionele makelaar met specifieke toegevoegde waarde

Een netwerk-makelaar is een professionele (gediplomeerde) makelaar die specifiek toegevoegde waarde levert aan zijn klanten. Die toegevoegde waarde zit in het:

  1. netwerk dat hij heeft en beschikbaar stelt aan zijn klanten;
  2. brede kennis heeft, niet alleen van het vastgoed maar ook van andere relevante terreinen die direct grenzen aan het vastgoed (bijv. kennis van het privaatrecht , hypothekenrecht etc);
  3. een eerlijke transparante prijs (en in vergelijking met andere makelaardij kantoren een relatief lage prijs) berekent voor de geleverde dienstverlening. Weinig tot geen overhead.

Dat netwerk bestaat uit kennis (weet veel van mensen die op zoek zijn naar een nieuwe woning, hun huidige woning willen verkopen, kleiner willen gaan wonen, of willen gaan huren etc). Soms lukt het om makkelijk verbindingen te leggen tussen koper en verkoper en of huurder waardoor aankoop-  en verkooptrajecten bekort kunnen worden. Daarnaast beschikt hij over een professioneel netwerk van zeer bekwame vaklieden en andere dienstverleners die snel inzetbaar zijn tegen betaalbare prijzen. Denk daarbij aan o.a. aannemers, installateurs, tuinlieden, styliste, notaris, taxateur, fotograaf.

Aankoop-bemiddeling

Bestaat uit de volgende werkzaamheden:

  • het afstemmen met de klant om tot een zo scherp mogelijke zoekopdracht te komen;
  • het aandragen van relevante panden;
  • het maken van afspraken voor bezichtigingen;
  • het begeleiden van klanten bij bezichtigingen;
  • advisering rond bouwtechnische aangelegenheden;
  • inschakelen van bouwtechnisch advies indien noodzakelijk of gewenst;
  • het namens  de klant voeren van onderhandelingen;
  • het opstellen en controleren van relevante documenten;
  • het opvragen en controleren van relevante documenten;
  • het gedurende het hele traject nauw contact leggen en houden met alle relevante partijen;
  • het beschikbaar zijn voor de klant ook buiten kantoortijden en op zaterdagen.

Verkoop-bemiddeling

Bestaat uit de volgende werkzaamheden:

  • het komen tot een onderbouwde taxatie van het te verkopen pand dan wel het in opdracht inhuren van een  taxateur;
  • opstellen van en afstemmen met de klant van de verkoopstrategie en kiezen van het verkoopkanaal;
  • maken van een fotorapportage dan wel het uitbesteden daarvan;
  • opstellen van teksten voor in de verkoopdocumentatie;
  • afstemmen met klant over fotokeuzes en vaststellen teksten;
  • plaatsen van alle relevante informatie op gekozen site
  • opstellen van inventarislijst
  • opstellen staat van onderhoud pand
  • het opvragen en controleren van relevante documenten
  • optreden als contactpersoon voor aspirant kopers
  • het verrichten van bezichtigingen
  • het in nauw overleg met klant voeren van onderhandelingen
  • onderhandelingsresultaten vastleggen in en opstellen van voorlopig koopcontract
  • contacten leggen met kopende partijen
  • contacten leggen met notaris waar de acte van overdracht passeert
  • controleren van opgemaakte stukken en eindafrekeningen
  • het gedurende het hele traject nauw contact leggen en houden met alle relevante partijen;
  • het beschikbaar zijn voor de klant ook buiten kantoortijden en op zaterdagen.

Wat zijn de tarieven?

Er geldt een bemiddelingsfee van 1,25% van de verkoopprijs (excl. BTW), of 1500 euro (excl. BTW) bij een aankoop.
Dit is een all-in tarief (dus inclusief kosten plaatsing op sites, opmaak akten, opvragen van kadastrale gegevens  etc.).
Ingeval een koop- of verkoopopdracht voortijdig ingetrokken wordt door de klant is een bedrag van 250 euro (excl. BTW) verschuldigd.
Als ik de opdracht zelf teruggeef zullen alleen de aantoonbare kosten betaald moeten worden.